Dersin Adı | Etik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 302 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, yeni ve eski medyanın iletişim durumlarında ortaya çıkan etik sorunları çözümlemek ve değerlendirmek için gerekli kavramsal araçları öğrencilere kazandırmayı amaçlar. Dersin kazandırmayı hedeflediği kavramların ve akıl yürütme prosedürlerinin somut durumlara uygulanmasını sağlayacak egzersizlere özellikle önem verilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yeni ve eski medyada ortaya çıkan etik sorunları ve çatışmaları düşünmek ve değerlendirmek için gerekli olan temel etik kuramlarına bir giriş sunar. Öğrencilerin aktif bir şekilde tartışmalara katılımı ve ders içi grup projelerinde görev alması beklenecektir. Öğrenciler, derste öğrenilen kuramların farklı bağlamlarda ortaya çıkan somut sorunların çözümlenmesi ile ilişkisini, uygulamalı çalışmalar yaparak öğreneceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Faydacılık (1) | Dell'Olio vd., Ch. 5 s.174-181 |
3 | Faydacılık (2) | Dell'Olio vd., Ch 5 s. 181-188 |
4 | Deontoloji (1) | Dell'Olio vd., Ch 6 s. 224-253 |
5 | Deontoloji (2) | Dell'Olio vd., Ch 6 s. 240-253 |
6 | Erdem Etiği (1) | Dell'Olio vd., Ch 7 s. 298-319 |
7 | Erdem etiği (2) | Dell'Olio vd., Ch 7 s. 298-319 (devamı) |
8 | Ara sınav | |
9 | Tartışma 1 | “Friendship, Democracy, and Citizen Journalism” in Digital Media Ethics; “Media ownership,, autonomy and democracy in a corporate age” in Routledge Handbook of Mass Media Ethics. |
10 | Tartışma 2 | The eroding boundaries between news and entertainment and what they mean for Democratic politics” in Routledge Handbook of Mass Media Ethics; “How we comment on web journalism: A case study on Dialogue found in news articles” in Ethics of Emerging Media. |
11 | Tartışma 3 | “Feminist Media Ethics” in Routledge Handbook of Mass Media Ethics; “Still more ethical issues: Digital Sex and Games” in Digital Media Ethics. |
12 | Sınıf-içi ödev | |
13 | Tartışma 4 | “Coercion, consent and the struggle for social media” in Routledge Handbook of Mass Media Ethics; “Holocaust denial, cyberspace, and the question of moral convergence” in Ethics of Emerging Media. |
14 | Film | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 17 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 17 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 146 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | |||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | |||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | |||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest